Ο σκηνοθέτης των γυναικών

Από τις οδηγίες του πέρασαν όλα τα μεγάλα γυναικεία ονόματα του Hollywood. Ο George Cukor ήταν ο σκηνοθέτης που ήξερε να διδάσκει τους ηθοποιούς του. Γενικά όλοι οι ηθοποιοί των ταινιών του ή προτάθηκαν, είτε κέρδισαν το βραβείο Oscar. Αυτό και μόνο λέει πολλά.

Ο George Cukor ήταν Αμερικανός σκηνοθέτης βραβευμένος με Oscar σκηνοθεσίας για την ταινία του “Ωραία μου κυρία” (1964).Διέπρεψε κυρίως στην κινηματογράφηση διάσημων λογοτεχνικών έργων καθώς και σοφιστικέ κωμωδιών. Όλες του οι πρωταγωνίστριες τον λάτρευαν επειδή περνούσε ατελείωτες ώρες μαζί τους διδάσκοντας τους τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να ερμηνεύσουν πειστικά το ρόλο τους και να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό. Γι’ αυτό το λόγο ήταν γνωστός και ως: Ο σκηνοθέτης των γυναικών.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Η καριέρα του ξεκίνησε το 1932 όταν γύρισε την ταινία “Το Τίμημα για το Χόλιγουντ” (What Price Hollywood?) με παραγωγό τον Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ. Ακολούθησαν οι ταινίες Η Τραγωδία ενός Πατέρα (1932), Our Betters, (1933) και Little Women, (1933). Έπειτα, όταν ο Σέλζνικ εγκατέλειψε την R.K.O. για να πάει στην MGM. ο Cukor τον ακολούθησε και έκανε την ταινία “Dinner at Eight”, (1933). Οι επόμενες ταινίες του ήταν κινηματογραφικές διασκευές γνωστών μυθιστορημάτων όπως: Δαβίδ Κόπερφιλντ (1935), Ρωμαίος και Ιουλιέττα (1936) και η περίφημη Κυρία με τις καμέλιες (Camille, 1936) με την Greta Garbo. To 1938 σκηνοθέτησε για μια ακόμη φορά τη φίλη του Κάθριν Χέμπορν μαζί με τον Κάρι Γκράντ στην κωμωδία “Holiday” κι έπειτα το 1939 σκηνοθέτησε τις Τζόαν Κρόφορντ, Νόρμα Σίρερ, Τζόαν Φοντέιν και Ρόζαλιντ Ράσελ στην ταινία “Γυναίκες” (Women). Την ίδια χρονιά ο Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ τον κάλεσε να σκηνοθετήσει την επική του υπερπαραγωγή “Όσα παίρνει ο άνεμος” (Gone with the Wind, 1939), όπου έμελλε να είναι και το τέλος της φιλίας και της επαγγελματικής τους σχέσης. Οι έντονες διαφωνίες του με το Σέλζνικ για το πώς θα έπρεπε να αντιμετωπίσει την ταινία, τον ανάγκασαν να αποχωρήσει ενώ τα γυρίσματα βρίσκονταν υπό εξέλιξη. Τη θέση του πήρε ο Βίκτορ Φλέμινγκ.

Μπαίνοντας στην δεκαετία του ’40, ο Κιούκορ συνέχισε την πορεία του αμφιταλαντευόμενος μεταξύ κωμωδίας και δράματος γυρίζοντας φιλμ με τις: Katharine Hepburn, Joan Crawford, Greta Garbo, Ingrid Bergman, Ginger Rogers, Greer Garson, Deborah Kerr σε ταινίες όπως: The Philadelphia Story (1940), Gaslight (1944), Διπλή Ζωή (A Double Life, 1947), Adam‘s Rib (1949) κ.α.

Και στην δεκαετία του ’50, ήταν δραστήριος και πολύ πετυχημένος κάνοντας 11 ταινίες με τις: Judy Holliday, Teresa Wright, Jean Simmons, Ava Gardner, Anna Magnani, Shirley MacLaine, Sophia Loren, Judy Garland κ.α. με κορυφαίες ταινίες το Born yesterday (1950), και το A Star is Born (1954).

Κατά την διάρκεια της δεκαετίας του ’60 έκανε μόνο 7 ταινίες, με τις Marilyn Monroe, Shelley Winters, Jane Fonda, Audrey Hepburn, Anouk Aimée κ.α. αλλά με το “Ωραία μου Κυρία” (My Fair Lady, 1964) κέρδισε και το Oscar σκηνοθεσίας. Στην δεκαετία του ’70, έκανε 4 ταινίες και στην δεκαετία του ’80, μία και την τελευταία του. Ήταν το remake της ταινίας του 1942 (Old Acquaintance), την οποία γύρισε ξανά με τίτλο “Πλούσιες και Διάσημες” (Rich and Famous, 1981) με πρωταγωνίστριες τις Ζακλίν Μπισέ και Κάντις Μπέργκεν. Ο Κιούκορ πέθανε το 1983 από καρδιακή προσβολή.

-nikosonline.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.