Δεν κρύβεται, δεν παριστάνει άλλη

Ιουλία Καλλιμάνη

Oπωσδήποτε, είναι μια ιστορία που ξεκινάει από την προϊστορία, δηλαδή πριν ακόμα αρχίσει να καταγράφεται η Ιστορία της πορείας και της εξέλιξης του ανθρώπου. Η μάσκα δηλώνει το κίνητρο και η επιδίωξη της μεταμφίεσης. Να παριστάνεις κάποιον άλλον. Αυτή είναι η αναγκαιότητα, πρακτική και μεταφυσική, να την φοράει κάποιος, να κρύβεται πίσω από μια μάσκα, όπως έκανε όταν ήταν κανίβαλος ακόμα, αλλά κι όταν εκπολιτίστηκε, δηλαδή απέκτησε κανόνες και τίτλους ζωής.

Μάσκα, λοιπόν, μεταμφίεση, το alter ego στις κωμωδίες του Σαίξπηρ, το βασικό μοτίβο στην κομεντια ντελ’ αρτε. Είπε κάποιος, δεν θυμάμαι ποιος, ότι ο άνθρωπος αν παραδεχόταν τη θεϊκή ουσία του, τότε δεν θα είχε ανάγκη τη μάσκα, θα του ήταν περιττή. Αυτό το σκεπτικό βρίσκει απήχηση στην τραγουδίστρια Ιουλία Καλλιμάνη. Η μάσκα δεν της χρειάζεται για να δείξει, όχι μόνον την εξωστρέφεια, αλλά και την πλήρη υπεροχή της, όταν βρίσκεται στην πίστα. Ακόμα και χθες, την τελευταία Κυριακή του Καρναβαλιού, ήταν περιττό στοιχείο για αυτήν. Η μάσκα θα ήταν δυσφήμιση, απλά μια πρόταση, μια υπενθύμιση, ότι κρύβεται, ότι παριστάνει άλλη.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Όμως, όχι. Στο φινάλε των εμφανίσεων της νυχτερινό κέντρο του Βόλου, βγήκε έτσι απλά, χωρίς να φοράει μάσκα, και φόρεσε…τα γυαλιά στους απανταχού specialist. Που λένε ότι σήμερα δεν υπάρχουν “τεχνίτες” στο τραγούδι. Η Καλλιμάνη είναι η εξαίρεση του κανόνα και πολύ καλό και λογικό που ανεβαίνει επίπεδο. Ο Θανάσης Γκουγκούσης του Fragelico, της δίνει την ευκαιρία. Αφού ξεκινάει εμφανίσεις στο μαγαζί του.

Διαβάστε επίσης : Στο ίδιο έργο θεατές με την Καλλιμάνη, που μπαίνει στα…βαθιά

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.