Grimaldi: Ενδιαφέρον για το λιμάνι της Πάτρας και αναμονή για ακτοπλοία

Grimaldi: Ενδιαφέρον για το λιμάνι της Πάτρας και αναμονή για ακτοπλοία

Τα σχέδια και οι προοπτικές της Grimaldi όπως παρουσιάστηκαν στο 23ο συνέδριο του Ομίλου «From land to sea», στην Κατάνια Σικελίας

Οι Μινωικές Γραμμές είναι έτοιμες να εκμεταλλευτούν κάθε ευκαιρία που θα προκύψει στην αναπτυσσόμενη ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά και τα λιμάνι Ηρακλείου, Πάτρας, Ηγουμενίτσας τόνισε ο Εμανουέλ Γκριμάλντι μιλώντας στο 23ο Συνέδριο του Ομίλου που πραγματοποιήθηκε στην Κατάνια της Σικελίας.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Σε ερώτηση που του έγινε εάν οι ευκαιρίες  έχουν όνομα Attica ή Ανεκ απάντησε «είστε σίγουροι ότι είναι ευκαιρίες; Δεν ξέρουμε ακόμα θα το δούμε. Το θέμα είναι εάν είναι για πώληση και εαν ψάχνουν αγοραστή πλοικτήτη fund. Δεν είναι ξεκάθαρο σε μένα».

Στη συνέχεια εξήγησε ότι οι ευκαιρίες για τον Όμιλο στην Ελλάδα είναι τα λιμάνια της Πάτρας, Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου όπου στο τελευταίο δραστηριοποιούνται οι Μινωικές μεταφέροντας κάθε χρόνο πάνω από 1 εκατ. επιβάτες και χιλιάδες φροτηγά. «Ενδιαφερόμαστε για τα logistics σε αυτά τα λιμάνια και για τις μεταφορές από αυτά τα λιμάνια. Αυτά ναι είναι ευκαιρίες που θα εκμεταλλευτούμε. Άλλωστε οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που έχουμε στην Ελλάδα ειναι λίγες συγκριτικά με το μέγεθος του Ομόιλου μας. Άρα μπορούμε να επεκταθούμε Ειδικά για το λιμάνι του Ηρακλείου είπε ότι σε πρόσφατη συνάτηση «που είχα με τον νεό υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη που είναι και από την Κρήτη μου είπε ότι ενδιαφέρεται για επενδύσεις από τις Μινωικές στην Κρήτη και ακριβώς επειδή είναι από την Κρήτη ξέρει τι είναι καλό για το νησί».

Κλείνοντας υπογράμμισε ότι από το 2008 ο Όμιλος Γκριμάλντι έχει επενδύσει στην Ελλάδα πάνω από 400 εκατ. ευρώ.

Νωρίτερα κατά την διάρκεια του Συνεδρίου ο Εμανουέλ Γκριμάλντι επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι ο Όμιλος είναι η πρώτη ελληνική εταιρεία η οποία επένδυσε σε σχήματα φιλτραρίσματος των καυσαερίων (scrubber).

Η εταιρεία όπως είπε έχει περιουσιακά στοιχεία, ιδιόκτητα κτίρια, ρευστότητα και μηδενικά χρέη ώστε να αντιμετωπίσει με ηρεμία το μέλλον όποιο και αν είναι αυτό.

Όπως είπε ο τελευταίος χρόνος ήταν πολύ σημαντικός για τον Όμιλο αφού έγινε δουλειά σε βάθος για θέματα προστασίας του περιβάλλοντος. Όλοι οι παίχτες της ναυτιλιακής βιομηχανίας πρέπει να συγχρονιστούμε με τη νέα νομοθεσία του διεθνούς ναυτιλιακού οργανισμού –IMO που θα ισχύσει από την 1/1/2020 για καύσιμα με μειωμένο θείο λιγότερο του 0,5%.

Σημείωσε χαρακτηριστικά «μακροπρόθεσμα, έχουμε ένα όνειρο: μηδενικές εκπομπές αερίων στην ναυτιλία, η οποία θα μεταφέρει προϊόντα χωρίς να αφήνει αρνητικό αποτύπωμα στον πλανήτη».

Βραχυπρόθεσμος και μεσοπρόθεσμος στόχος μας είναι να στραφούμε στα καθαρά καύσιμα και να έχουμε καθαρότερο diesel. Αυτό από μόνο του θα μειώσει κατά 7 φορές την εκπομπή καυσίμων από τα πλοία. Στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζουμε σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση και εκπομπή αερίων. Είμαστε έτοιμοι επίσης να γίνουμε «μπροστάρηδες» στην πράσινη τεχνολογία. Ο Όμιλος δούλεψε και πέτυχε τα πλοία τους να έχουν 0 εκπομπές αερίων στα λιμάνια. Το σύστημα αυτό εφαρμόστηκε στα δύο cruise ships Rome και Barcelona στα οποία έγινε επιμήκυνση στα ναυπηγεία του Παλέρμο, τοποθετήθηκαν μεγάλες μπαταρίες και έγιναν τα πρώτα και μεγαλύτερα υβριδικά πλοία στον κόσμο. Προστέθηκαν ηλιακοί συλλέκτες , led φωτισμοί και όλα αυτά θα αντικαταστήσουμε στα πολλά νεότευκτα που περιμένουμε.

Ο Όμιλος Grimaldi έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή 29 πλοίων. Έχει παραλάβει ήδη τα 10 και τα άλλα 19 αναμένεται να ενταχθούν στο στόλο του στα επόμενα 2-3 χρόνια.

από newmoney.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.