125.000.000 ευρώ “δώρο” στον Μυτιλιναίο για έργο που πήρε με έκπτωση 7,6%! “Πέταξαν” από τον διαγωνισμό για την κατασκευή δρόμου τον αγαπημένο εργολάβο της Cosco, Τάκη Ψαλτάκο με την ΤΕΚΑΛ εξαιτίας των “αφερέγγυων” συνεταίρους του. Ποιες εταιρίες συγκρούστηκαν για την δουλειά


Ο Όμιλος Mytilineos είναι και επίσημα πλέον ο ανάδοχος του οδικού έργου της παράκαμψης Χαλκίδας-Ψαχνών, η αξία του οποίου ανήλθε στα 125 εκατ. Ευρώ και περιλαμβάνει προαίρεση αξίας 85 εκατ.ευρώ.

Αναλυτικότερα σύμφωνα με απόφαση που αναρτήθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια και υπογράφεται από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, ο διαγωνισμός μπαίνει στην τελική ευθεία και οδεύει προς συμβασιοποίηση. 

Στη σχετική απόφαση αναφέρεται ότι η Mytilineos, έδωσε έκπτωση 7,6% «κλειδώνοντας» το κυρίως έργο στα 115,4 εκατ. Ευρώ. Τη δεύτερη καλύτερη έκπτωση έδωσε ο Όμιλος ΑΒΑΞ, ο οποίος κινήθηκε στο 7%, ενώ την τρίτη καλύτερη πρόσφορα έκανε το μπλοκ ΤΕΚΑΛ-Interkat που ένωσε τις δυνάμεις του με την ιταλική CmC Di Ravenna (άνω του 6%). Επιπλέον, ο Όμιλος Ελλάκτωρ διεκδίκησε το έργο δίνοντας έκπτωση 5,4%.

Σημειώνεται πως εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις, όπως για παράδειγμα προσφυγές στην Αρχή Εξέταση Προδικαστικών Προσφυγών, τότε είναι αρκετά πιθανό το έργο να έχει συμβασιοποιηθεί και να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια στα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023.

Βάσει της παραπάνω απόφασης, ωστόσο, η Κοινοπραξία των ΤΕΚΑΛ-Interkat-CmC Di Ravenna βρέθηκε εκτός διαγωνισμού. Το σκεπτικό του αποκλεισμού του εν λόγω μπλοκ, όπως αναφέρεται εντός της απόφασης έχει να κάνει με το γεγονός ότι το Υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι δεν υφίστανται όλα εκείνα τα κατά νόμο αναγκαία στοιχεία προκειμένου να κρίνει εάν η εν λόγω κοινοπραξία έχει τις χρηματοοικονομικές δυνατότητες να ανταποκριθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης του έργου και είναι σε θέση να εκτελέσει τη σύμβαση.

Υπενθυμίζεται πως η ελληνοϊταλική συμμαχία αποκλείστηκε για τον ίδιο ακριβώς λόγο από το οδικό έργο Μπράλος-Άμφισσα αξίας 285 εκατ. ευρώ, στο οποίο είχε κάνει την έκπληξη και είχε μειοδοτήσει στις 15 Φεβρουαρίου.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη, είναι άγνωστο αν προκαλέσει ρήξη στην κοινοπραξία, η οποία επιδιώκει να πρωταγωνιστήσει στα δημόσια οδικά έργα που δημοπρατεί το Υπουργείο Υποδομών. Επιπλέον, η Κοινοπραξία θα διεκδικήσει και σημαντικές παραχωρήσεις στον τομέα των λιμενικών έργων στη γειτονική χώρα, στηριζόμενη στην εμπειρία της ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου, η οποία αποτέλεσε για μεγάλο χρονικό διάστημα τον επίλεκτο εργολάβο των Κινέζων της Cosco για τα έργα υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

πηγή

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.