Με πελάτες- κολοσσούς: Η ελληνική εταιρία-θαύμα με το nο 1… μελλοθάνατο προϊόν που σαρώνει σε 50 χώρες

Η στροφή προς την πράσινη ανάπτυξη και η οικολογική ευαισθησία που επιδεικνύει τα τελευταία χρόνια η Ευρώπη έχουν εκδηλωθεί ως γνωστόν σε πολλαπλές δράσεις. Μία από αυτές ήταν και κατά των πλαστικών μιας χρήσης. Το ευρωπαϊκό κίνημα εναντίον τους γιγαντώθηκε το 2017 και ένα χρόνο αργότερα το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο υπερψήφισε την απαγόρευση της χρήσης τους.

Σε εκείνη τη χρονική συγκυρία, μία υγιής, αλλά μικρή ελληνική εταιρία βρέθηκε μπροστά στο απόλυτο επιχειρηματικό δίλημμα. Η μία επιλογή ήταν να κατεβάσει ρολά, ως παραγωγός πια ενός άχρηστου προϊόντος και η άλλη να αλλάξει όλη τη διαδικασία παραγωγής, να εκσυγχρονιστεί και να το πιάσει ξανά από την αρχή. Ήταν η Matrix Pack, που κατασκεύαζε το Νο. 1… μελλοθάνατο προϊόν στην ευρωπαϊκή αγορά, δηλαδή πλαστικά καλαμάκια.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Με πελάτες- κολοσσούς: Η ελληνική εταιρία-θαύμα με το nο 1… μελλοθάνατο προϊόν που σαρώνει σε 50 χώρες

Το εγχείρημα ακούγεται εύκολο στον μέσο ακροατή. Καλαμάκια ήξερε να κατασκευάζει, καλαμάκια θα κατασκεύαζε πάλι, αλλά από άλλο υλικό. Έλα όμως που οι ομοιότητες ήταν μόνο στο… σχήμα. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο δεν υπήρχε τότε καμία τεχνογνωσία για το πώς θα αντικατασταθεί το πλαστικό στα καλαμάκια από άλλα υλικά, όπως το χαρτί. Βιομηχανική παραγωγή χάρτινου καλαμακίου δεν είχε υπάρξει ποτέ και πουθενά, παρά μόνο χειροποίητη στην Άπω Ανατολή.

Η Matrix Pack είπε όμως το μεγάλο Καβαφικό «ναι» και αποδέχτηκε την πρόκληση. Το πρώτο βήμα ήταν να βρει τα υλικά και το μηχανολογικό εξοπλισμό με τα οποία θα κατασκεύαζε το χάρτινο καλαμάκι. Παραδόξως οι άνθρωποι της εμπνεύστηκαν από έναν απίθανο χώρο, την καπνοβιομηχανία. Άντλησαν ιδέες από το πώς παράγεται μια σωλήνα που μετά μετατρέπεται σε τσιγάρο. Η διαδικασία απόκτησης τεχνογνωσίας ήταν επίπονη, μακροχρόνια και πολυδάπανη. Για την έρευνα και ανάπτυξη χρειάστηκαν 2,5 χρόνια και περισσότερα από 10 εκατομμύρια ευρώ. Το ευτυχές για την Matrix Pack είναι ότι στο project πίστεψαν τόσο οι τράπεζες όσο και οι βασικοί προμηθευτές της. Οι μεν πρώτες εξασφάλισαν γερή χρηματοδότηση, οι δε δεύτεροι έβαλαν πλάτη, προσφέροντας πρώτες ύλες και πίστωση χρόνου.

Με πελάτες- κολοσσούς: Η ελληνική εταιρία-θαύμα με το nο 1… μελλοθάνατο προϊόν που σαρώνει σε 50 χώρες

Τέσσερα χρόνια μετά η Matrix Pack είναι μακράν η μεγαλύτερη εταιρεία της Ευρώπης στην παραγωγή πλαστικών καλαμακίων και τρίτη στον κόσμο! Μία βρετανική και μία φινλανδική εταιρία που βρίσκονται αντίστοιχα στη δεύτερη και τρίτη θέση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν πολύ μικρότερη παραγωγή. Τα προϊόντα της ελληνικής εταιρίας – «θαύμα», που ιδρύθηκε το 2009, «ταξιδεύουν» σε πάνω από 50 χώρες, ενώ στον κατάλογο των πελατών της εντάσσονται κολοσσοί, όπως η Coca-Cola, τα McDonald’s, τα Burger King, η Pepsico κ.ά. Διαθέτει μονάδες παραγωγής σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Αγγλία, Πολωνία, Ισπανία και είναι πλέον έτοιμη να ανοίξει διάπλατα και την αγορά των ΗΠΑ. Sky is the limit που λένε. Τα πρώτα παραρτήματα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού θα λειτουργήσουν στο Σινσινάτι του Οχάιο και στο Πόρτλαντ του Όρεγκον.

Με την προσθήκη αυτών των μονάδων η παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας θα ανέρχεται σε 29 δισεκατομμύρια καλαμάκια ετησίως από περίπου 20 δισ. που είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει περίπου 2,5 δισ. καλαμάκια το μήνα ή 75 εκατ. την ημέρα!

Με πελάτες- κολοσσούς: Η ελληνική εταιρία-θαύμα με το nο 1… μελλοθάνατο προϊόν που σαρώνει σε 50 χώρες

Το 2021 είχε κλείσει για την εταιρεία με τζίρο 30,42 εκατ. ευρώ και το 2022 εκτοξεύτηκε πάνω από τα 42 εκατ. ευρώ, ενώ το 2023… εχθρός του καλού αναμένεται να είναι το καλύτερο. Δεν είναι μόνο το άνοιγμα στις ΗΠΑ, αλλά και η εξαγορά της εταιρίας «The Paper Straw», που διαθέτει μονάδα παραγωγής στην Βρετανία και σημαντική παρουσία στην ευρωπαϊκή αγορά.

Φυσικά, εκτός από χάρτινα, η Matrix Pack παράγει πλέον και βιοδιασπώμενα, φιλικά προς το περιβάλλον, καλαμάκια, κατέχοντας ηγετική θέση στην προσπάθεια μείωσης και τελικά κατάργησης του πλαστικού από τις εφοδιαστικές αλυσίδες και τα νοικοκυριά.

Με πελάτες- κολοσσούς: Η ελληνική εταιρία-θαύμα με το nο 1… μελλοθάνατο προϊόν που σαρώνει σε 50 χώρες

Τον περασμένο Φεβρουάριο στην HORECA 2022 η εταιρία παρουσίασε δύο νέες σειρές χάρτινων καλαμακίων ροφήματος: το ένα ήταν το κλασικό σπειροειδές χάρτινο καλαμάκι τριών φύλλων Bio Paper, που θα παραχθεί σε κάθε μορφή ώστε να αντικαταστήσει πλήρως τα πλαστικά καλαμάκια για όλα τα είδη ροφημάτων. Και το άλλο ένα δικό της καινοτόμο προϊόν, το Bio Paper Plus που είναι ακόμα πιο βιώσιμο. Πρόκειται για καλαμάκι 2 φύλλων χαρτιού που για την παραγωγή του απαιτείται λιγότερο χαρτί, λιγότερη κόλλα και λιγότερη ενέργεια. Εκτός αυτών η εταιρία θα λανσάρει ένα βιοδιασπώμενο καπάκι για ζεστά ροφήματα από βιοαποδομήσιμες πρώτες ύλες.

-menshouse.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.