Η νύχτα και το δύσκολο επιχειρείν της που παραπλανεί!

Ο Σωτήρης Γεωργίου διεισδύει σε γνωστά του μονοπάτια με αφορμή το πως κορυφαίοι επιχειρηματίες της νύχτας είχαν οικονομικά θέματα

Διαβάζω τελευταία ολοένα και περισσότερο και με απορία από τους υπογράφοντες,για το πως χάνονται περιουσίες από ανθρώπους που έχουν αφήσει ιστορία στο επιχειρείν της λεγόμενης νύχτας.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Μαζί και για ανθρώπους που έχουν σχέση με την σόου μπιζ, για καλλιτέχνες, ακόμα και για απλούς εργαζόμενους!

Και να ξεκινήσω από αυτό. Καθώς όπως ξέρετε εδώ και 35 σχεδόν χρόνια είμαι σχεδόν κάθε μέρα έξω και τυγχάνει να γνωρίζω τους περισσότερους. Στην νύχτα το χρήμα έρεε άφθονο. Ειδικά στην Ελλάδα. Που ο Έλληνας για να βρει γκόμενα έχει στο DNA του, κακώς βέβαια, ότι πρέπει να κάνει επίδειξη δύναμης Να φανεί αβέρτος και λαρτζ, πλουσιόπαιδο και καλά, λεζάντας. Για να τον κοιτάξει η κοπέλα που έχει σταμπάρει. Και αντίστροφα όμως. Στον χώρο της ελιτίστικης νύχτας έτσι λειτουργεί το έργο. Στα άλλα στρώματα όχι βέβαια. Εμείς μιλάμε για εκεί που λάμπει το πράγμα. Εκεί λοιπόν και οι γυναίκες θα είναι στην πένα, θα κάνουν τα πάντα για να είναι όσο πιο όμορφες και ελκυστικές μπορούν. Γιατί το φλερτ έχει να κάνει με την χλιδή που αναζητούν και οι δύο πλευρές. Ή και οι τρεις πλευρές, όλα τα φύλα τέλος πάντων.

Η εποχή της αφθονίας

Συνεπώς στην νύχτα έπεφτε χρήμα και στην σόου μπιζ που λέμε και πέριξ αυτής, δηλαδή στον αφρό. Χρήμα από όσους έφτιαχναν μαγαζιά, χρήμα από όσους πήγαιναν και χρήμα στους εργαζόμενους όλων των ειδών. Σκεφτείτε ότι ένας παλιός μετρ σε μεγάλα μπουζούκια ή κλαμπ, έφευγε άνετα με 500-1500 το βράδυ! Και είχε δυνατά τριήμερα και τετραήμερα τότε. Λεφτά που δεν έβγαζε τότε ούτε μεγαλοστέλεχος τράπεζας ή οργανισμού! Ακόμα και ο μπάρμαν σε ένα καλό κλαμπ δεν έφευγε με κάτω από 200 ευρώ τιπς. Ασε που μερικοί ήταν και στην…απλωτή και θησαύριζαν! Ο σερβιτόρος δεν είχε κάτω από 100 τιπς. Ο τελευταίος σερβιτόρος. Ο πιο πάνω 200 χαλαρά. Ο πορτιέρης άνετα μια 300άρα. Και αν έσκαγε και καλός πελάτης πιο πάνω.

Τρελά λεφτά στη νύχτα. Και σε αρκετές επιχειρήσεις τα χρήματα έφευγαν με σακούλες! Για τόσο χρήμα μιλάμε και όπως μου έλεγε και άνθρωπος που είχε μεγάλο σούπερ διάσημο κλαμπ “Σωτηράκη, εμείς είμαστε οι μάγκες. Έχουμε Dj με 100 ευρώ και βαράμε 20 και 30χιλ την μέρα. Οι άλλοι τρέχουν με τα σχήματα στα μπουζούκια και είναι στο παρακάλι να πετάξουν …λελούδι για να βγει καλό νυχτοκάματο”! Και φυσικά δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι σημερινοί ιδιοκτήτες ήταν παλιοί εργαζόμενοι! Που είχαν κάνει τις καβάτζες τους και μετεξελίχθηκαν!

Πάντα όμως υπάρχουν και υπερβολές. Τα μαγαζιά στην νύχτα, κλαμπ και μπουζούκια, είχαν άπειρο χρήμα να περιστρέφεται. Υπήρχαν όμως και τρομακτικά εξοδολόγια και σε ατομικό και σε επαγγελματικό επίπεδο. Κορυφαίο σχήμα να σας πω μια ιστορία, που ακόμα και σήμερα φέρνει χρήμα, στήθηκε επειδή ο τότε επιχειρηματίας στήριξε το πρότζεκτ. Και ήταν η ημέρα στημένη όπως έπρεπε. Με τα μισά και βάλε κεραστικά για να έρθει όλη η σόου μπιζ.

Τα ρίσκα

Το σχήμα όμως πληρώνονταν και ο επιχειρηματίας είχε πάρει ένα μεγάλο ρίσκο που του βγήκε. Δεν βγαίνουν όμως όλα τα ρίσκα. Εμείς έχουμε μάθει και ο κόσμος μαζί, να κοιτά και να μιλά για την επιτυχία. Εκεί που ήρθε η αποτυχία όμως δεν ακούς τίποτα. Πολλοί μπήκαν στον χώρο και ακόμα χρωστάνε. Και ειδικά στην εστίαση, στα εστιατόρια μπαρ κτλ. Εκεί να δείτε χρήμα που έχει χαθεί. Εκεί να δείτε πόσοι έχουν πάει φυλακή που λέμε ή και πήγαν και κανονικά. Εκεί να δείτε ανθρώπους επιτυχημένους με μαγαζάρες που δεν πήγαν καλά και τα έχασαν όλα! Δεν είναι έτσι απλή η νύχτα.

Πολλές επιχειρήσεις κακά τα ψέματα ήταν πάνω σε γκρίζες ζώνες. Ξέρετε τι έξοδα έχει όλο αυτό; Αφήστε τα προστασίες και τα λοιπά. Αυτά είναι τα λιγότερα. Κάθε μέρα ένα μεγάλο μαγαζί στην νύχτα, από μπαρ μέχρι μπουζούκι τρώει κυνήγι κανονικό. Καθώς αν όλα ήταν απολύτως νόμιμα δεν ξέρω αν λειτουργούσαν τα μισά καν! Και δεν φταίνε οι επιχειρήσεις εδώ, αλλά το πολύπλοκο σύστημα να πάρεις μια άδεια και να βγάλεις άκρη με νόμους προϊστορικούς. Καμία σχέση με το εξωτερικό. Σήμερα παρά την βελτίωση που παρατηρείται σαφώς, είναι επίσης δύσκολο να έχεις μια υγιή επιχείρηση στον αυτόματο χωρίς να είσαι στο παρακάλι και στο ..πληρώ και στον πόλεμο από τους αντιζήλους!

Μπορεί λοιπόν να βλέπατε τρελές εισπράξεις και μερικές επιχειρήσεις να έχουν και σήμερα,αλλά τρέχουν και τρελά έξοδα. Επίσης στην εποχή της χλιδής πέριξ του 2000, έπρεπε να αναβαθμιστούν οι χώροι. Πολλοί επιχειρηματίες πήραν τεράστια δάνεια και έφτιαξαν υπερπαραγωγές μαγαζιά. Πας και βλέπεις 2000 κόσμο, τον σούπερ καλλιτέχνη και λες κονομάνε αυτοί!

Ξέρετε ότι το κλειδί, δηλαδή να ανοίξει μια μέρα ένα χάι μπουζουξίδικο με τα λεφτά που παίρνουν οι καλλιτέχνες, πρέπει να είναι γεμάτο για να μην μπει μέσα;

Και μετά να περιμένει παραπάνω κατανάλωση ,σπέσιαλ κατανάλωση και λουλούδια για να βγάλει;

Το περιθώριο κέρδους στα μπουζούκια είναι μικρό για το ρίσκο. Στα κλαμπ είναι πιο εύκολο αλλά πόσα πάνε …σφαίρα;

Σαφώς πολλοί έβγαλαν χρήμα. Αλλά στη νύχτα το χρήμα φεύγει εύκολα. Πολλοί μεγαλοεπιχειρηματίες της νύχτας έκαναν επενδύσεις και αλλού και απέτυχαν. Σε άλλους χώρους. Και τους έλεγαν κάποιοι σοφοί “μείνε εδώ που ξέρεις”! Όταν το χρήμα έρχεται εύκολα λες δεν σταματά ποτέ. Κανείς δεν πίστευε ότι θα σταματήσει αυτός ο χαμός με επταήμερα! Και εξαήμερα. Λες δεν τελειώνει ποτέ η διασκέδαση. Και χαλάς ότι βγάζεις. Σε χαϊλίκια, σε τζόγο ειδικά, σε υπερβολές, σε κραιπάλες. Αφού βγάζεις έτσι απλά τρελά λεφτά, χαλάς και τρελά. Γιατί η αλήθεια είναι ότι για να είσαι και στην επικαιρότητα πρέπει να σε βλέπουν και παντού και να είσαι χάι. Για όλους ισχύει αυτό. Από τον μετρ και τον τραγουδιστή μέχρι τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης.

Η κρίση έφερε κλυδωνισμούς

Όταν λοιπόν εμφανίστηκε η κρίση στην Ελλάδα και μειώθηκε ο τζίρος άρχισαν οι κλυδωνισμοί. Εκεί σε πολλούς σκάνε τα δάνεια, αρχίζει η κάτω βόλτα.

Οι περισσότεροι δεμένοι με τα μαγαζιά τους και μη ξέροντας να κάνουν κάτι άλλο, ρίχνουν και τις καβάτζες τους για να σώσουν την κατάσταση ελπίζοντας στην επιστροφή της Ελλάδας στην νύχτα εκεί που ήταν. Η νύχτα όμως άλλαξε, οι συνήθειες άλλαξαν και από το 20-30% της χώρας που ήταν στα χαιλίκια δεν έμεινε ούτε ένα 5%.

Οι ξένοι είναι καλοκαίρι και με άλλο στιλ και έτσι τα έσοδα συρρικνώνονται και οι υποχρεώσεις τρέχουν. Πολλοί επιχειρηματίες αποσύρθηκαν από το χώρο έχοντας ζήσει μια τρομερή ζωή αλλά χωρίς κάβες πια και παλεύοντας ακόμα και να ζήσουν. Άλλοι έφεραν νέα πρόσωπα που για τους δικούς τους λόγους ρίχνουν φρέσκο χρήμα και σώνουν επιχειρήσεις από το χείλος του γκρεμού, αλλά είναι πια σαν υπάλληλοι. Άλλοι, οι πιο έξυπνοι, έφτιαξαν ομίλους σαν πολυεθνικές(!) βάζοντας επενδυτές επί της ουσίας. Του στιλ πάρε 10% εσύ, εσύ 5% και πάει λέγοντας. Άλλοι είναι εντελώς μπροστινοί και εισπράκτορες επί της ουσίας ενώ μοιάζουν μεγιστάνες της νύχτας!

Τα πάθη της νύχτας

Η νύχτα είναι δύσκολη υπόθεση. Έχει λεφτά, αλλά έχει και τρελά έξοδα. Ακόμα και ένας τραγουδιστής για να “στηθεί” στον χώρο πρέπει να έχει ένα …καράβι λεφτά μέχρι να αρχίσει να εισπράττει ή πρέπει να έχεις έναν μεγάλο από πίσω. Και τα λεφτά όταν έρχονται πια εύκολα, φεύγουν εύκολα. Άλλωστε η νύχτα γεννά πάθη. Πάθη για το χαιλίκια (την αμαξάρα δηλαδή κτλ), πάθη για γυναίκες . Πάθη για τον τζόγο που πάει πακέτο αφού οι περισσότεροι μεγάλοι πελάτες του έχουν και σχέση. Άλλωστε στη νύχτα έρχεται και εύκολο χρήμα γιατί το εύκολο χαλιέται εύκολο. Ακόμα και ο εργοστασιάρχης που βγάζει με δουλειά 15 ωρών την ημέρα τα εκατομμύρια του, θα είναι φειδωλός. Αβέρτοι στην νύχτα είναι συνήθως αυτοί που τα έβγαλαν άκοπα και άκοπα είναι συνήθως τα μη νόμιμα.

Εν κατακλείδι στη νύχτα κυκλοφορεί τρελό χρήμα, ειδικά μέχρι το 2010. Αλλά για να το πάρεις έχεις και τρελά έξοδα και μπλέκεις σε πάθη , σε υποχρεώσεις για να μην σε κυνηγήσουν και χαλάς και πολλά. Οι επενδύσεις έχουν και δάνεια. Ακόμα και σήμερα ισχύουν αυτά. Λίγοι είναι οι πραγματικά επιτυχημένοι και δεν έχουν και τα πακέτα που νομίζει η μάζα… Απλά ζουν το όνειρό τους, περνάνε καλά και έχουν …ζωάρα! Αλλά το αύριο δεν ξέρουμε τι επιφυλάσσει στον καθένα!

-ecogreennet.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.