Μητσοτάκης από το συνέδριο της ΝΔ: Το δίλημμα του 2027 έγινε προσωπικό – «Εγώ ή οι άλλοι»

Δεν ήταν μια απλή κομματική ομιλία. Ήταν το πρώτο μεγάλο προεκλογικό σήμα για τις κάλπες του 2027.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα του 16ου συνεδρίου της Νέας Δημοκρατίας, δεν περιορίστηκε σε έναν απολογισμό. Άνοιξε επίσημα τον δρόμο για την τρίτη τετραετία και έβαλε από τώρα το δίλημμα της επόμενης αναμέτρησης.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Και αυτή τη φορά δεν το είπε με τον παλιό τρόπο.

Δεν είπε «Μητσοτάκης ή χάος».
Το πήγε ένα βήμα παρακάτω.

«Μητσοτάκης ή Ανδρουλάκης».
«Μητσοτάκης ή Τσίπρας».
«Μητσοτάκης ή Κωνσταντοπούλου».
«Μητσοτάκης ή οποιοσδήποτε άλλος».

Με απλά λόγια, ο πρωθυπουργός προσωποποίησε πλήρως τη μάχη. Έβαλε τον εαυτό του απέναντι σε όλους. Και έστειλε μήνυμα ότι οι επόμενες εκλογές δεν θα είναι μόνο σύγκρουση κομμάτων, αλλά σύγκριση ικανότητας, εμπειρίας και αντοχής στη διαχείριση κρίσεων.

Το πιο χαρακτηριστικό σημείο ήταν η φράση για το «τηλέφωνο των 3 τα ξημερώματα».

«Αν χτυπήσει το τριψήφιο τηλέφωνο στις 3 το πρωί, ποιος θα το σηκώσει και τι θα πει;»

Εκεί βρίσκεται όλη η πολιτική γραμμή της ΝΔ για την επόμενη περίοδο. Σταθερότητα, εμπειρία, διεθνείς κρίσεις, εθνικά θέματα, οικονομία. Δηλαδή: ποιος μπορεί να κρατήσει το τιμόνι όταν τα πράγματα δυσκολεύουν.

Ο Μητσοτάκης μίλησε για την Ελλάδα του 2030, για ανάπτυξη, για μεταρρυθμίσεις, για υγεία, παιδεία, τεχνητή νοημοσύνη, ενέργεια και γεωτρήσεις. Θύμισε την Ελλάδα της κρίσης, της ανεργίας και των κλειστών τραπεζών. Και προσπάθησε να χτίσει τη σύγκριση με το παρελθόν.

Δεν άφησε εκτός κάδρου ούτε τον Αλέξη Τσίπρα. Οι αναφορές στο 2015, στις τράπεζες και στη φράση ότι «η θάλασσα δεν έχει σύνορα» είχαν ξεκάθαρο αποδέκτη. Ούτε τον Νίκο Ανδρουλάκη άφησε έξω, στον οποίο επιτέθηκε πολιτικά με σκληρή γλώσσα.

Όμως εδώ είναι και το ενδιαφέρον.

Όσο η ΝΔ επιχειρεί να μεταφέρει τη συζήτηση στη σταθερότητα και στην εμπειρία, η κοινωνία παραμένει κολλημένη στην καθημερινότητα. Στην ακρίβεια. Στα ενοίκια. Στους λογαριασμούς. Στο εισόδημα που, ακόμη κι όταν ανεβαίνει, δεν φτάνει όπως παλιά.

Ο ίδιος ο Μητσοτάκης το αναγνώρισε. Είπε ότι λυπάται και θυμώνει βλέποντας την ακρίβεια να ροκανίζει το εισόδημα. Και αυτό δείχνει πως στο Μαξίμου γνωρίζουν πολύ καλά ότι το μεγάλο εμπόδιο για την τρίτη τετραετία δεν είναι μόνο η αντιπολίτευση. Είναι η τσέπη του πολίτη.

Το Tsipas Blog βλέπει πως από το συνέδριο της ΝΔ βγήκε ένα καθαρό μήνυμα:
ο Μητσοτάκης δεν περιμένει την προεκλογική περίοδο. Την ξεκινά από τώρα.

Με το κόμμα σε πλήρη κινητοποίηση, με στόχο την επανασυσπείρωση όσων απομακρύνθηκαν και με βασικό αφήγημα ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να ρισκάρει επιστροφή στο παρελθόν.

Το ερώτημα είναι αν αυτό το αφήγημα θα αρκεί μέχρι το 2027.

Γιατί άλλο η μεγάλη εικόνα της χώρας και άλλο η μικρή εικόνα κάθε σπιτιού. Και πολλές φορές, οι εκλογές δεν κρίνονται στα μεγάλα συνθήματα. Κρίνονται στο σούπερ μάρκετ, στο ενοίκιο και στο τέλος του μήνα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ