Επόμενη στάση για τους επενδυτές ο Πειραιάς

Επόμενη στάση για τους επενδυτές ο Πειραιάς

Νέο αέρα αποκτά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας

Ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μπορεί από πέρασμα ταξιδιωτών, να αποτελέσει ελκυστικό τουριστικό προορισμό βάση των νέων έργων ανάπλασης που έχουν ξεκινήσει. Η αρχή έχει γίνει με ένα νέο κτίριο που εγκαινιάστηκε πριν 4 μήνες στη περιοχή του Αγίου Διονυσίου στις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας «Παπαστράτος».

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Τα έργα ανάπλασης μπαίνουν σε τροχιά υλοποίησης. Η ανάπλαση του Μικρολίμανου υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς, προβλέπει κατεδάφιση των υπαρχουσών παράνομων κατασκευών στη γραμμή της παραλίας, μετακίνηση των τραπεζοκαθισμάτων σε άλλο σημείο του κοινόχρηστου χώρου, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας 3,5 μέτρων όπου θα απαγορεύεται η στάθμευση, αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων, ανακατασκευές των πεζοδρομίων και των πλακοστρώσεων, ασφαλτικά έργα, αναβάθμιση του αποχετευτικού στη συγκεκριμένη περιοχή, καθορισμός νέων χώρων στάθμευσης για δημότες και επισκέπτες και φυσικά νέα συστήματα διαχείρισης απορριμμάτων.

Ο πύργος φάντασμα – ο κοιμισμένος γίγαντας του Πειραιά με ύψος 84 μέτρα αποτελούμενος από 22 ορόφους, εντός του Οκτωβρίου θα έχει προσωρινά ανάδοχο μετά από διεθνή διαγωνισμό που διεξήχθη την περασμένη άνοιξη και υπήρξε ενδιαφέρον.

Παράλληλα, θα διαμορφωθεί η πύλη εισόδου στην πόλη για τους επισκέπτες της κρουαζιέρας αλλά και για τη δημιουργία δικτύου πεζοδρομήσεων για την ανάδειξη πολιτιστικών διαδρομών. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η πεζοδρόμηση ενός εκ των κεντρικότερων αρτηριών του Πειραιά, της Χαριλάου Τρικούπη, προκειμένου να υπάρξει σύνδεση του αρχαιολογικού μουσείου της πόλης με το λιμάνι.

Ο Πειραιάς αποκτά μετρό και τραμ, το πρώτο τρίμηνο του 2020 μετά την ολοκλήρωση των έργων και των δοκιμών, πρόκειται να παραδοθούν οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια),ενώ εφόσον έχουν ολοκληρωθεί η κατασκευές του τροχιοδρόμου και παραμένει σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωση των δοκιμαστικών διαδρομών, άμεσα θα παραδοθεί το τραμ στους δημότες του Πειραιά. Τα οδικά έργα και οι επεκτάσεις σταθμών του μετρό και του τραμ ενισχύουν τη ζήτηση στις περιοχές που εξυπηρετούν.

Κάθε επέκταση του μετρό δημιουργεί νέα δεδομένα στην κτηματαγορά της εκάστοτε περιοχής, όχι μόνο στην αγορά κατοικίας, αλλά και στην αγορά επαγγελματικής στέγης, τουλάχιστον για τις περιοχές που γειτνιάζουν στους νέους σταθμούς και τους νέους οδικούς κόμβους.

Παράλληλα, μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις της κυβέρνησης, η παραθαλάσσια περιοχή Λιπάσματα σχεδιάζετε να δημιουργηθεί ένα Διεθνές Κέντρο Καινοτομίας έκτασης 640 στρεμμάτων, αλλάζοντας τη μέχρι τώρα εικόνα μια έρημης υποβαθμισμένες περιοχής με ερείπια αποκτώντας πλέον τις δομές για την δημιουργία της Πειραϊκής Ριβιέρας που θα ξεκινά από το Νέο Φάληρο περιλαμβάνοντας το παραλιακό μέτωπο του Πειραιά , ενώ η πλήρης ανάπτυξη του μπορεί να επηρεάσει και την Ελευσίνα.

Εύκολα συνειδητοποιούμε όλοι μας ότι θα επηρεαστεί θετικά η οικιστική ανάπτυξη όλων των όμορων περιοχών του Πειραιά, που πολλές απ΄αυτές για πολλά χρόνια παραμένουν ξεχασμένες ενώ βρίσκονται στο παραλιακό μέτωπο . Η ανάπλαση της παραθαλάσσιας περιοχής Λιπάσματα μπορεί να σηματοδοτήσει την έναρξη να χρησιμοποιούμε τον χαρακτηρισμό «Πειραϊκή Ριβιέρα».

Δεν είναι λίγοι οι αλλοδαποί επενδυτές που έχουν ήδη επενδύσει σε παλαιές κατοικίες στην Ακτή Θεμιστοκλέους όπου έχουν προβεί σε ριζική ανακαίνιση και στόχο με την μεταπώληση.

Η ζήτηση καταγράφεται θετική το τελευταίο διάστημα τόσο λόγω των αυξήσεων των τιμών στο κέντρο των Αθηνών (δύσκολη η εύρεση αγοράς κατοικιών έως 800 €/τμ), όσο και των νέων έργων ανάπλασης που υλοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή.

Ο Πειραιάς διαθέτει ακόμη επενδυτικές ευκαιρίες με το κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο να μην ξεπερνά τα 1.400 € για αυτοτελή λειτουργικά κτίρια που βρίσκονται μόλις 50m από το λιμάνι, ενώ διαθέτει κατοικίες που χρίζουν ανακαίνισης σε δελεαστικές τιμές.

Ο Πειραιάς αλλάζει εικόνα, αποκτά έναν νέο αέρα επενδυτικού ενδιαφέροντος που θα επικεντρωθεί για αρχή στο κέντρο της πόλης και περιμετρικά του λιμανιού στοχεύοντας αρχικά σε εγκαταλελειμμένα αυτοτελή κτίρια που διατίθενται σε ελκυστικές τιμές . Μεγάλο ενδιαφέρον θα αποτελέσει η τύχη εγκαταλελειμμένων κτιρίων που βρίσκονται εντός της ζώνης του λιμένα του Πειραιά, κτίρια που σε πολλές περιπτώσεις παρομοιάζονται ως ωρολογιακές βόμβες για τους δημότες.

Αρθρογραφία-έρευνα του Θεμιστοκλή – Ανδρέα Μπάκα (Πρόεδρου Πανελλαδικού Δικτύου Κτηματομεσιτών E-Real Estates) στο newmoney.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.