Δημοσίευμα βόμβα της Washington Post! H Motor Oil προμηθεύτηκε Ρωσικό πετρέλαιο από την Τουρκία και το πούλησε στον Αμερικανικό στρατό. Οι μεθοδεύσεις που έσπασαν το εμπάργκο στην Ελλάδα και οι εφοπλιστές που θησαύρισαν. «Δεν κάναμε τίποτε παράνομο» λέει η εταιρεία

Το αποκλειστικό ρεπορτάζ της Washington Post φέρνει στο φως τις μεθοδεύσεις οι οποίες επιστρατεύτηκαν για να περάσει το ρωσικό πετρέλαιο στην Ελλάδα.

Οι κυρώσεις της Δύσης απέκλεισαν –υποτίθεται- τα ρωσικά προϊόντα από την αγορά της Ευρώπης. Εκεί όμως που μερικοί πόνταραν στην ενότητα του δυτικού μετώπου απέναντι σε αυτό που αντιλαμβάνονταν ως κοινό εχθρό, άλλοι είδαν μια ευκαιρία.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Έτσι, το ρεπορτάζ της αμερικανικής εφημερίδας αναφέρει ότι το διυλιστήριο της Motor Oil δέχτηκε ρωσικό πετρέλαιο. Απλά ο μαύρος χρυσός άλλαξε διαδρομή και ιδιοκτήτες στην πορεία του προς την Ελλάδα, για να μην είναι εμφανής η χώρα προέλευσής του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τόσο οι ΗΠΑ όσο και άλλες χώρες σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ προμηθεύονται καύσιμα που προέρχονται από συγκεκριμένο διυλιστήριο…

Παράκαμψη

Εκ πρώτης όψεως, η προμήθεια πετρελαίου από διυλιστήριο του ναυτιλιακού τερματικού σταθμού Dortyol στην Τουρκία φαινόταν να μην αντιβαίνει τις δηλώσεις του Λευκού Οίκου και των Ευρωπαίων ηγετών ότι τα εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο λειτουργούν, στερώντας από τον πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν κρίσιμα έσοδα για τη χρηματοδότηση της στρατιωτικής του επίθεσης στην Ουκρανία. Η εφημερίδα καταδικάζει το γεγονός ότι αυτές οι αποστολές περιείχαν πετρέλαιο που προέρχεται από τη Ρωσία, αφού υπογραμμίζεται ότι οι κυρώσεις της Δύσης έχουν «τρύπες» και μπορούν να παρακαμφθούν.

Οι ποσότητες μαζούτ που αποστέλλονται από το Dortyol στη Motor Oil Hellas και η βιομηχανική πρακτική της ανάμειξης προϊόντων διαφορετικής προέλευσης καθώς αποθηκεύονται, εξασφαλίζουν ότι στο τελικό μείγμα υπάρχει μεγάλη ποσότητα προϊόντος από τη Ρωσία, σύμφωνα με ειδικούς του κλάδου με βαθιά γνώση των ροών πετρελαίου και των κυρώσεων, που εξέτασαν τα δεδομένα αποστολής και εμπορίου κατόπιν αιτήματος της Washington Post.

«Δεν βλέπω κανένα άλλο πιθανό συμπέρασμα από το ότι τα ρωσικά καύσιμα πηγαίνουν στην Motor Oil Hellas», δήλωσε ο Robert Auers, αναλυτής αγοράς διυλισμένων καυσίμων στην ερευνητική εταιρεία RBN Energy, ο οποίος εξέτασε τα ευρήματα της αμερικανικής εφημερίδας.

Η Post χρησιμοποίησε ναυτιλιακά και άλλα αρχεία για να παρακολουθεί τη ροή του μαζούτ, μια κατηγορία υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή προϊόντων που αγοράζει το Πεντάγωνο για πλοία και αεροπλάνα. Το Project on Government Oversight, ένας μη κερδοσκοπικός όμιλος εποπτείας με έδρα την Ουάσιγκτον, έφερε στην επιφάνεια μερικά από αυτά τα αρχεία ναυτιλίας ενώ ετοίμαζε μια έκθεση με πληροφορίες από την Data Desk, μια εταιρεία συμβούλων που ερευνά εταιρείες ορυκτών καυσίμων.

Τα τελευταία δύο χρόνια, η Dortyol έλαβε 5,4 εκατομμύρια βαρέλια μαζούτ δια θαλάσσης, εκ των οποίων τα 3,5 εκατ., σύμφωνα με τα ναυτιλιακά αρχεία και τα εμπορικά στοιχεία της Refinitiv, μιας εταιρείας χρηματοοικονομικών δεδομένων που ειδικεύεται στις αγορές εμπορευμάτων. Από τότε που τέθηκαν σε ισχύ οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον Φεβρουάριο, οι ρωσικές αποστολές στο Dortyol ανήλθαν συνολικά σε 2,7 εκατομμύρια βαρέλια, ή περισσότερο από το 69% του μαζούτ που αποστέλλεται δια θαλάσσης στο Dortyol κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Επίσης, από τον Φεβρουάριο, διαπίστωσε η εφημερίδα, η Dortyol έχει αποστείλει στο εξωτερικό συνολικά 7 εκατομμύρια βαρέλια μαζούτ, εκ των οποίων τα 4,2 εκατομμύρια βαρέλια πήγαν στην Motor Oil. Αυτές οι αποστολές αντιπροσώπευαν τουλάχιστον το 56% του συνόλου του μαζούτ που λάμβανε το ελληνικό διυλιστήριο δια θαλάσσης.

Η ακριβής ποσότητα μαζούτ ρωσικής προέλευσης στα προϊόντα που αγοράζει το Πεντάγωνο δεν ήταν δυνατό να προσδιοριστεί. Αυτά τα προϊόντα εξευγενίζονται χρησιμοποιώντας πολλαπλά συστατικά που δεν μπορούν όλα να εντοπιστούν.Επίσης, δεν ήταν δυνατό να προσδιοριστεί εάν, σε κάποιο σημείο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του, το μαζούτ από τη Ρωσία είχε επισημανθεί εκ νέου ως προερχόμενο από άλλη χώρα. Τα έγγραφα που περιγράφουν την προέλευση μιας αποστολής πετρελαίου, γνωστά ως πιστοποιητικά προέλευσης, δεν αποτελούν δημόσια αρχεία. Το Πεντάγωνο δήλωσε ότι δεν έχει γνώση για καύσιμα από τη Ρωσία που προμηθεύεται η εταιρεία που δίνει πετρέλαιο σε συμμαχικές χώρες. Δήλωσε ότι η Motor Oil οφείλει να συμμορφώνεται με τους ισχύοντες νόμους.
Προμηθεύτρια του Πενταγώνου

Η Motor Oil Hellas σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι η εταιρεία «δεν αγοράζει, επεξεργάζεται ή εμπορεύεται ρωσικό πετρέλαιο ή προϊόντα. Όλες οι εισαγωγές της είναι πιστοποιημένες και η προέλευσή τους δεν υπόκειται σε κυρώσεις». H Washington Post αναφέρει ότι η εταιρεία δεν απάντησε σε συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με τη φύση αυτής της πιστοποίησης ή εάν λαμβάνει μέτρα για να διασφαλίσει ότι είναι ακριβής. Η Motor Oil Hellas, μια εισηγμένη εταιρεία, είναι βασικός προμηθευτής του Πενταγώνου εδώ και χρόνια.

Από το οικονομικό έτος 2019, η Υπηρεσία Αμυντικών Προμηθειών του Πενταγώνου έχει πληρώσει στην εταιρεία περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την έναν από τους 10 κορυφαίους εργολάβους με την υπηρεσία μεταξύ των παρόχων καυσίμων και προϊόντων πετρελαίου, σύμφωνα με την εταιρεία Deltek, η οποία παρακολουθεί τις προμήθειες της κυβέρνησης των ΗΠΑ. δεδομένα. Μια παραγγελία αγοράς 479 εκατομμυρίων δολαρίων οριστικοποιήθηκε τον Μάιο.

Ο αμερικανικός στρατός παραλαμβάνει προϊόντα της Motor Oil Hellas σε δεξαμενόπλοια με ονόματα όπως Overseas Sun Coast, Stena Polaris και Valtellina. Στη συνέχεια, τα τάνκερ αποθέτουν τα καύσιμα σε μέρη όπως η ναυτική βάση Rota στην Ισπανία, όπου βρίσκονται πολλά πολεμικά πλοία των ΗΠΑ, μια βάση της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας που ονομάζεται Lajes Field που βρίσκεται στις Αζόρες και η βάση του ΝΑΤΟ στη Σούδα στην Κρήτης.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου, καύσιμο αεροσκαφών αξίας 38 εκατομμυρίων δολαρίων που διυλίστηκε στη Motor Oil Hellas με χρήση πετρελαίου εσωτερικής καύσης φορτώθηκε σε δεξαμενόπλοιο υπό σημαία ΗΠΑ και παραδόθηκε εβδομάδες αργότερα στο Navy Support Facility Diego Garcia, μια βάση του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ στον Ινδικό Ωκεανό.

-από edolio5

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.