Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη αφαίρεσε τη λέξη “ψυχή” από τη “Σωτηρία της ψυχής”, για να μη θιχτούν οι άψυχοι

Αίσθηση έχει προκαλέσει πως η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, αφού αφαίρεσε τη λέξη “χοντρή” από το τραγούδι “Άδωνις” του Σταμάτη Κραουνάκη, αφαίρεσε και τη λέξη “ψυχή” από το τραγούδι “Η σωτηρία της ψυχής”.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το καλλιτεχνικό πατινάζ, η καλή τραγουδίστρια αφαίρεσε τη λέξη “ψυχή” από τη “Σωτηρία της ψυχής”, για να μη θιχτούν αυτοί που δεν έχουν “ψυχή”.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Οι άψυχοι έχουν αυξηθεί πολύ πια -σε σχέση με την εποχή που γράφτηκε η “Σωτηρία της ψυχής”, οπότε η λέξη “ψυχή” πρέπει να αντικατασταθεί από τη λέξη “τσέπη”. Η σωτηρία της τσέπης. Η σωτηρία της τσέπης είναι πολύ μεγάλο πράγμα.

Είναι θλιβερό πως οι καλλιτέχνες, κάτω από την πίεση της πολιτικής ορθότητας και για να είναι αρεστοί, νιώθουν την ανάγκη να αυτολογοκρίνονται και να …αναπροσαρμόζουν τραγούδια. Αφήστε τα τραγούδια ήσυχα. Μας έχουν σώσει τα τραγούδια. Ό,τι και να συμβαίνει στη ζωή μας, στα καλά και στα άσχημα, με ένα τραγούδι στο στόμα είμαστε.

Κάποιοι τραγουδιστές φροντίζουν να είναι …ευέλικτοι.

Όταν πήγα με δυο φίλες το 2011 στο Παλλάς, για να δούμε τη συναυλία της Άλκηστης Πρωτοψάλτη με την Ευανθία Ρεμπούτσικα, έβαλα στοίχημα μαζί τους πως η Πρωτοψάλτη δεν θα τραγουδήσει το “Διθέσιο”.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το καλλιτεχνικό πατινάζ, η καλή τραγουδίστρια αφαίρεσε τη λέξη “ψυχή” από τη “Σωτηρία της ψυχής”, για να μη θιχτούν αυτοί που δεν έχουν “ψυχή”.

Οι άψυχοι έχουν αυξηθεί πολύ πια -σε σχέση με την εποχή που γράφτηκε η “Σωτηρία της ψυχής”, οπότε η λέξη “ψυχή” πρέπει να αντικατασταθεί από τη λέξη “τσέπη”. Η σωτηρία της τσέπης. Η σωτηρία της τσέπης είναι πολύ μεγάλο πράγμα.

Είναι θλιβερό πως οι καλλιτέχνες, κάτω από την πίεση της πολιτικής ορθότητας και για να είναι αρεστοί, νιώθουν την ανάγκη να αυτολογοκρίνονται και να …αναπροσαρμόζουν τραγούδια. Αφήστε τα τραγούδια ήσυχα. Μας έχουν σώσει τα τραγούδια. Ό,τι και να συμβαίνει στη ζωή μας, στα καλά και στα άσχημα, με ένα τραγούδι στο στόμα είμαστε.

Κάποιοι τραγουδιστές φροντίζουν να είναι …ευέλικτοι.

Όταν πήγα με δυο φίλες το 2011 στο Παλλάς, για να δούμε τη συναυλία της Άλκηστης Πρωτοψάλτη με την Ευανθία Ρεμπούτσικα, έβαλα στοίχημα μαζί τους πως η Πρωτοψάλτη δεν θα τραγουδήσει το “Διθέσιο”.

“Πώς το ξέρεις;” με ρώτησαν.

Τους απάντησα πως το ξέρω γιατί το “Διθέσιο” ήταν ένα τραγούδι για ευαίσθητους γιάπηδες, που γράφτηκε την εποχή που η Ελλάδα “ευημερούσε” και οι Έλληνες φούσκωναν από περηφάνια που είναι Έλληνες, οπότε δεν ταίριαζε καθόλου στη χρεοκοπημένη ελληνική κοινωνία του 2011, γιατί ένα “Ακριβό Διθέσιο” θεωρείτο πια προκλητικό.

Φυσικά, κέρδισα το στοίχημα, αφού η Πρωτοψάλτη δεν τραγούδησε το “Διθέσιο”.

Οι τραγουδιστές, όπως η Άλκηστις Πρωτοψάλτη, δεν δημιουργούν, δεν συνθέτουν, οπότε μόνο να αφαιρέσουν μπορούν. Οι τραγουδιστές είναι σαν πολλούς άνδρες, που, επειδή δεν γεννάνε οι ίδιοι και το μωρό τους έρχεται έτοιμο, μόνο να το σκοτώσουν μπορούν.

Επίσης, οι τραγουδιστές μπορούν να ανέβουν σε κάνα φορτηγό σε καιρό πανδημίας και lockdown, παίζοντας το επικοινωνιακό παιχνίδι της εξουσίας. Τραγική επιλογή.

(Έχω αποθεώσει την Άλκηστη Πρωτοψάλτη σε κέντρα και συναυλίες στα νεότερά μου χρόνια, αλλά αυτό είχε να κάνει με τις συνεργασίες που έκανε και τα τραγούδια που της εμπιστεύτηκαν σπουδαίοι συνθέτες και στιχουργοί· επίσης, με τρέλαινε -και ακόμα με τρελαίνει- ο Κώστας Μακεδόνας που τραγουδούσε μαζί της. Η Πρωτοψάλτη είναι άψογη τραγουδίστρια. Νομίζω πως για την Πρωτοψάλτη ισχύει αυτό που μου είχε πει μια Γερμανίδα φίλη μου, που ζει στην Ελλάδα: “H Πρωτοψάλτη σε κουράζει μετά από 2-3 τραγούδια. Την Αλεξίου μπορείς να την ακούς όλη μέρα”.)

(Μια που ενοχλεί η λέξη “χοντρή” και αφαιρείται από τα τραγούδια, να θυμίσω πως πριν από μερικές μέρες, με αφορμή τις θηριωδίες του ισραηλινού στρατού στη Γάζα, έγραψα “Εντάξει, τους σκοτώνουν, δεν τους είπαν και χοντρούς!”)

-σπό pitsirikos.net

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.