ΤΑΙΠΕΔ: Πώς ναυάγησε η αξιοποίηση της «Βερβερόντας» στο Πόρτο Χέλι από τον όμιλο Γούτου

Άρης Γούτος, Επικεφαλής της Golden Land Goutos

Τίμημα διπλάσιο σε σύγκριση με αυτό της πρώτης προσφοράς περιέλαβε ο αναθεωρημένος φάκελος του ομίλου Γούτου για το ακίνητο της Βερβερόντας στο Πόρτο Χέλι.

Παρόλα αυτά, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, αφού ούτε και η αναθεωρημένη προσφορά ήταν κοντά στην αποτίμηση της αξίας του παραθαλάσσιου ακινήτου.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το mononews, στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, το περασμένο φθινόπωρο, η επιχείρηση που διοικεί ο Άρης Γούτος προσέφερε τίμημα περί των 5 εκατομμυρίων για την αγορά της έκτασης και το ποσό αυξήθηκε σε περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ, όταν κρίθηκε πως η απόκλιση είναι μεγάλη.

Ωστόσο, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ βασίστηκε στην ανεξάρτητη αποτίμηση για την έκταση των 627,5 στρεμμάτων, που θεωρεί την αξία του ακινήτου πολλαπλάσια και της δεύτερης κατατεθειμένης προσφοράς.Remaining Time-0:00FullscreenMute

Η προκήρυξη νέου διαγωνισμού θα γίνει άμεσα, λένε οι πληροφορίες. Θα πρέπει, όμως να αναφέρουμε ότι το ενδιαφέρον είχε περιοριστεί στην κατάθεση της μοναδικής προσφοράς από τη Γούτος Οικοδομή Ε.Ε., παρά το γεγονός ότι πολλοί ανέμεναν πως στους ενδιαφερόμενους θα ανήκε και ο Ιρλανδός Πολ Κόλσον, που έχει πλέον ισχυρή παρουσία στην ευρύτερη περιοχή της Αργολίδας.

Πάντως, η πλευρά Γούτου είχε διαβεβαιώσει πως καμία εμπλοκή δεν είχε ο Ιρλανδός μεγιστάνας.

Οι αντιδράσεις

Η προοπτική (ή το σενάριο) ότι στο ακίνητο θα κατασκευαστεί αεροδρόμιο για ιδιωτικά αεροσκάφη ήταν που, μεταξύ άλλων, προκάλεσε τις αντιδράσεις τοπικών φορέων για την αξιοποίηση της έκτασης από ιδιωτικά συμφέροντα.

Σύμφωνα με παλαιότερη γνωμοδότηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προς το ΤΑΙΠΕΔ, τμήμα 200 στρεμμάτων θα μπορούσε να φιλοξενήσει αεροδρόμιο τύπου Β για εξυπηρέτηση 70-80 επιβατών ανά πτήση αεροσκαφών έως και μέσου μεγέθους.

Θυμίζουμε πως η τελευταία ήταν η δεύτερη προσπάθεια αξιοποίησης του οικοπέδου σε διάστημα 9 ετών, αφού η πρώτη, το 2015, είχε πέσει επίσης στο κενό, για διαφορετικούς λόγους.

Ο βουλευτής Αργολίδας, Ανδρέας Πουλάς είχε καταθέσει ερώτημα στη Βουλή, προς τον υπουργό Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, σχεδόν τέσσερις μήνες αφότου ξεκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ.

Υπενθύμισε πως το 2016 ο πρώτος διαγωνισμός «πάγωσε εξαιτίας εκκρεμοτήτων που σχετίζονταν με τον χαρακτήρα του ακινήτου, τα τμήματα που ανήκουν σε δασικές περιοχές, τις δυνητικές χρήσεις του».

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «στην πρόσκληση υποβολής προσφοράς του 2015, που κατέστη άκαρπη και ακυρώθηκε γινόταν σαφής αναφορά στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Συγκεκριμένα αναφερόταν ως ΕΣΧΑΔΑ για το Ακίνητο στο Πόρτο Χέλι, το οποίο έχει εκπονηθεί για το Ακίνητο στο Πόρτο Χέλι και θα εγκριθεί με Προεδρικό Διάταγμα.

Στη νέα πρόσκληση που εξέδωσε το ΤΑΙΠΕΔ στις 11/07/2023 απουσιάζει εντελώς η αναφορά στην ΕΣΧΑΔΑ αλλά και γενικότερά στους όρους αξιοποίησης του ακινήτου από τον αγοραστή που πρέπει να συνάδουν με τις προβλεπόμενες χρήσεις γης, που περιλαμβάνονται στην εκπονηθείσα το 2015 ΣΜΠΕ καθώς και στην υποχρέωση τήρησης εκ μέρους του επενδυτή του υφιστάμενου πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού».

Ο τελευταίος ενδιαφερόμενος επενδυτής, πάντως, είχε κάνει λόγο για αξιοποίηση με χαμηλή δόμηση και με στόχο την προστασία των υπόλοιπων εκτάσεων κι επενδύσεων που έχει η οικογένεια (σ.σ. Γούτου) στην περιοχή, ενώ δεν υπήρχε καμία πρόθεση κατασκευής αεροδρομίου στην περιοχή.

Εντός των επόμενων μηνών θα φανεί αν μένει ζωντανό το ενδιαφέρον για το ακίνητο, δεδομένης της έντονης τουριστικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται στο Πόρτο Χέλι.

Εκτός των μονάδων που ήδη λειτουργούν στην περιοχή, με προεξέχουσα το Amanzoe της Grivalia, απόβαση κάνουν ο Σεΐχης του Άμπου Ντάμπι, η κτηματομεσιτική Golden Land Goutos, της Taconic Capital Advisors με έδρα τη Νέα Υόρκη και της Cedar Capital Partners με έδρα το Λονδίνο που ετοιμάζουν το πολυτελές Six Senses και όπως προείπαμε, ο Κόλσον που έχει εξαγοράσει δύο μονάδες.

πηγή : mononews.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.