Πως η Motor Oil είναι η πιο κερδοφόρα ελληνική επιχείρηση της πραγματικής οικονομίας

Τα 806,7 εκατ. ευρώ καθαρή κερδοφορία (από 967,2 εκατ. το 2022), που ανακοίνωσε ο όμιλος, τον φέρνουν στην πρώτη θέση των εταιρειών της πραγματικής οικονομίας, από κάθε άλλη ελληνική επιχείρηση.

Η πιο κερδοφόρα ελληνική επιχείρηση, από εισηγμένες και μη, ασχέτως κλάδων (εξαιρουμένων βεβαίως των τραπεζών) καθίσταται για ακόμη μια χρονιά ο όμιλος Motor Oil. Μπορεί τα μεγέθη του 2023 να παρουσίασαν μείωση έναντι του 2022, που ήταν μια χρήση με ιστορικά ρεκόρ, εκτός συναγωνισμού, όμως τα 806,7 εκατ. ευρώ καθαρή κερδοφορία (από 967,2 εκατ. το 2022), που ανακοίνωσε ο όμιλος, τον φέρνουν στην πρώτη θέση των εταιρειών της πραγματικής οικονομίας, από κάθε άλλη ελληνική επιχείρηση.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Έως τώρα, η πιο κερδοφόρα ελληνική επιχείρηση για τη χρήση του 2023 ήταν η Coca Cola HBC που πέρυσι είχε καθαρά κέρδη 634,7 εκατ. ευρώ, από 415,6 εκατ. ευρώ το 2022 (+53%), βγαίνοντας ωφελημένη από τις ανατιμήσεις που έκανε σχεδόν σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται.

Η τρίτη πιο κερδοφόρα επιχείρηση από την πλευρά της πραγματικής οικονομίας είναι η Mytilineos με καθαρά κέρδη 623 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι 466 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022 (+34%), ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκουμε τον ΟΤΕ που πέτυχε καθαρή κερδοφορία 562,7 εκατ. ευρώ έναντι 540 εκατ. ευρώ το 2022 που μεταφράζεται σε αύξηση 4%.

Η Motor Oil λοιπόν, παρά τη σημαντική μείωση του κύκλου εργασιών που από τα 16,63 δισ. ευρώ το 2022, πέρυσι κατήλθε στα 13,31 δισ. ευρώ (-19,93%), εντούτοις κατάφερε να κρατήσει σε υψηλότατα επίπεδα το περιθώριο κέρδους της, επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση.

Η σύγκριση με τον όμιλο HelleniQ Energy

Άλλωστε, η σύγκριση με τις επιδόσεις του ομίλου HelleniQ Energy (πρώην ΕΛΠΕ) δείχνει πολλά. Ο εν λόγω όμιλος, είχε το 2022 καθαρά κέρδη 895 εκατ. ευρώ, όμως πέρυσι η καθαρή κερδοφορία υποχώρησε στα 480,6 εκατ. ευρώ, μειωμένη κατά 46%! Σύγκριση που μαρτυρά την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της Motor Oil, που διατηρεί το πιο σύγχρονο διυλιστήριο στην Ευρώπη.

Τα μεγέθη της Motor Oil αναλυτικά

Η πτώση του κύκλου εργασιών της Motor Oil πέρυσι ήρθε λόγω της μείωσης του όγκου πωλήσεων κατά 3,54% (από ΜΤ 15.492.900 σε ΜΤ 14.943.856), σε συνδυασμό με το μειωμένο μέσο όρο των τιμών των προϊόντων πετρελαίου (εκφρασμένες σε δολάρια ΗΠΑ έναντι του ευρώ, κατά 2,62%, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της μητρικής αφορά εξαγωγές τιμολογούμενες σε δολάριο Αμερικής.

Η μείωση του όγκου πωλήσεων του ομίλου τη χρήση 2023 έναντι της χρήσης 2022 οφείλεται στις εργασίες του εκτεταμένου προγράμματος περιοδικής συντήρησης που πραγματοποιήθηκαν σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του διυλιστηρίου της μητρικής εταιρείας την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου 2023.

Το Μικτό Κέρδος (προ αποσβέσεων) του Ομίλου διαμορφώθηκε το 2023 στο ποσό των 1,755 δισ. ευρώ έναντι 2,11 δισ. ευρώ το 2022, ήτοι μειωμένο κατά 16,84%.

Τα Κέρδη προ Τόκων, Αποσβέσεων και Φόρων (EBITDA) του Ομίλου διαμορφώθηκαν το 2023 σε 1,38 δισ. ευρώ από 1,69 δισ. ευρώ το 2022 (μείωση 18,29%), ενώ τα κέρδη προ Φόρων διαμορφώθηκαν το 2023 σε 1,03 δισ. ευρώ έναντι κερδών 1,55 δισ. ευρώ το 2022.

Τέλος, όπως προαναφέρθηκε, τα καθαρά κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα 806,7 εκατ. ευρώ (από 967,2 εκατ. το 2022), παρουσιάζοντας μείωση 16,60%.

Η ιστορική επίδοση του 2022

Θυμίζουμε πως στη χρήση του 2022 ο όμιλος είχε πετύχει τα καλύτερα αποτελέσματα της 50χρονης ιστορίας του, καθώς, όπως προαναφέρθηκε ο κύκλος εργασιών είχε εκτοξευτεί στα 16,6 δισ. ευρώ (+62%), επίδοση που καμιά εταιρεία, ιδιωτική ή κρατική δεν έχει παρουσιάζει ποτέ στο παρελθόν, σε όλη την ιστορία της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Επιχειρηματικό μοντέλο και στρατηγική

Ο όμιλος Motor Oil είναι ένας διαφοροποιημένος ενεργειακός Όμιλος που δραστηριοποιείται στη διύλιση, διανομή και πώληση πετρελαιοειδών, στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες και συμβατικές πηγές, στη διαχείριση αποβλήτων και στις δραστηριότητες κυκλικής οικονομίας, καθώς και σε άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με την ενέργεια. Απασχολεί 3.000 εργαζόμενους, ενώ διαθέτει πάνω από 1.500 πρατήρια σε Ελλάδα, Κύπρο και Νοτιοανατολική Ευρώπη, κατέχοντας ηγετική θέση στην αγορά διύλισης και εμπορίας πετρελαιοειδών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το 75% των πωλήσεων από εξαγωγές

Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Motor Oil διοχετεύεται σε αγορές του εξωτερικού, καθώς το 75% των συνολικών της πωλήσεων προέρχεται από το εξωτερικό, γεγονός που επιβεβαιώνει τον εξαγωγικό της προσανατολισμό. Παράλληλα, ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας ξεπέρασε για ακόμα μία χρονιά την ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του διυλιστηρίου ιδιαίτερα σε μία χρονιά που πραγματοποιήθηκε η εκτεταμένης κλίμακας περιοδική συντήρηση σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του Διυλιστηρίου την περίοδο Μαΐου – Ιουλίου 2023.

Οι τέσσερις βασικοί πυλώνες

Βασική επιδίωξη του ομίλου τα επόμενα χρόνια είναι η διαφοροποίηση των πηγών εισοδήματος έτσι ώστε ένα σημαντικό μέρος των λειτουργικών κερδών (EBITDA) να προέρχονται από δραστηριότητες πέραν των ορυκτών καυσίμων. Προς την κατεύθυνση αυτή, επιδιώκεται η ενίσχυση της παρουσίας του στους τέσσερις βασικούς πυλώνες που αποτελούν την στρατηγική ενεργειακής μετάβασης του Ομίλου Motor Oil Hellas με ορίζοντα το 2030 ήτοι:

-Διύλιση – Εφοδιασμός & Εμπορία,
-Λιανική & Mobility,
-Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας,
-Εναλλακτικά Καύσιμα & Κυκλική Οικονομία.


Το μεγαλύτερο μέρισμα στην 23χρονη χρηματιστηριακή της ιστορία

Η διοίκηση της εταιρείας θα προτείνει στην ερχόμενη ετήσια γενική συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2023 ποσού 199,4 εκατ. ευρώ, ή 1,80 ευρώ ανά μετοχή, το οποίο είναι το υψηλότερο ποσό που έχει διανείμει η εταιρεία από την εισαγωγή της στο Χ.Α. τον Αύγουστο του 2001. Σημειώνεται ότι έχει ήδη καταβληθεί και αναγνωρισθεί ως προμέρισμα χρήσης 2023 ποσό 44,31 εκατ. ευρώ, ή 0,40 ευρώ ανά μετοχή από το Δεκέμβριο του 2023, ενώ το υπόλοιπο ποσό των 1,40 ευρώ θα αναγνωρισθεί στη χρήση 2024.

Το προτεινόμενο συνολικό ποσό μερίσματος ανά μετοχή για τη χρήση 2023 αντιστοιχεί σε μερισματική απόδοση 7,58% με βάση το κλείσιμο της μετοχής την τελευταία ημέρα του 2023 και σε 7,78% με βάση τη μέση τιμή της μετοχής σταθμισμένη με τον ημερήσιο όγκο συναλλαγών (Volume Weighted Average Price).

-energymag.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.