Όμιλος Ιβάν Σαββίδη: Το μεγάλο κόλπο με τους Γαλλογερμανούς – Πως βάζουν τη Θεσσαλονίκη στο “δρόμο του μεταξιού” (pic)

Όμιλος Ιβάν Σαββίδη: Το μεγάλο κόλπο με τους Γαλλογερμανούς – Πως βάζουν τη Θεσσαλονίκη στο “δρόμο του μεταξιού” (pic)

Είναι γνωστές πλέον οι κινήσεις που θα γίνουν από την Κοινοπραξία που αγόρασε το 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και στην οποία συμμετέχουν η γερμανική Deutsche Invest, η γαλλική Terminal Link και ο Όμιλος Ιβάν Σαββίδη.

Στην κοινοπραξία που συνέστησε τη SEGT μετέχουν με ποσοστό 47% το γερμανικό fund DIEP GmΒH, με έδρα το Μόναχο, με μερίδιο 33% η Terminal Link SAS (η μητρική της οποίας, CMA CGM, είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ναυτιλιακών μεταφορών στον κόσμο) και με το υπόλοιπο 20% η Belterra Investments LTD, συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη, με έδρα τη Λευκωσία. Στο ελληνικό δημόσιο παραμένει μετοχική συμμετοχή 7,22%.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Υπενθυμίζεται ότι ο ιδιώτης έχει δεσμευτεί για υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ σε μια επταετία στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, όπως έχουν επανειλημμένα επισημάνει στελέχη της κοινοπραξίας, στόχος είναι η βασικότερη επένδυση του “πακέτου” (η επέκταση της 6ης προβλήτας, ώστε το λιμάνι να μπορεί να υποδέχεται και mainliners, ήτοι μεγάλα πλοία τύπου New Panamax), να ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα, εντός τετραετίας (ενώ μέσα σε 18 μήνες από την ανάληψη της διοίκησης αναμένεται να αποκτηθούν μία ή δύο γερανογέφυρες).

Η συνολική αξία της συμφωνίας
Η συνολική αξία της συμφωνίας για το 67% του ΟΛΘ υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ. Στο ποσό αυτό συνυπολογίζονται το τίμημα (231,92 εκατ. ευρώ), οι υποχρεωτικές επενδύσεις (180 εκατ. ευρώ) και τα αναμενόμενα έσοδα άνω των 170 εκατ. ευρώ του ελληνικού Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών της ΟΛΘ Α.Ε.). Λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,22%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις, μέχρι τη λήξη της παραχώρησης το 2051. Ως αποτέλεσμα, η συνολική αξία της συμφωνίας υπολογίζεται πως φτάνει στο 1,1 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, όπως έχουν κατά καιρούς επισημάνει οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας -που σημειωτέον έχουν εξαρχής στηρίξει στο σύνολό τους την είσοδο επενδυτή διεθνούς εμβέλειας στο λιμάνι- για να απολαύσει η περιοχή το μέγιστο δυνατό όφελος από αυτή την εξέλιξη χρειάζεται να συμπληρωθούν βασικά κομμάτια του παζλ, που αφορούν τις διεθνείς σιδηροδρομικές κι οδικές συνδέσεις του λιμανιού, αλλά και τη δυνατότητα εργασιών ενεργητικής τελειοποίησης (π.χ., συναρμολόγησης) προϊόντων επί βορειοελλαδικού εδάφους, ώστε να δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία.

Το deal ,μεταξύ CMA CGM – China Merchants Port
Στο μεταξύ, υπεγράφη συμφωνία μεταξύ της CMA CGM και της China Merchants Port για την πώληση των μετοχών που κατείχε η CMA CGM στην Terminal Link έναντι 968 εκατομμυρίων δολαρίων. Η συμφωνία που ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2020, εν αναμονή της έγκρισης των αντιμονοπωλιακών αρχών και των αρμόδιων ρυθμιστικών φορέων. Σύμφωνα με τα στοιχεία η παρουσία της επεκτείνεται στα εξής λιμάνια: Odessa Terminal (Ukraine), CMA CGM PSA Lion Terminal (CPLT) (Singapore), Mundra Terminal (India), Kingston Freeport Terminal (Jamaica), Rotterdam World Gateway (Netherlands), Gemalink (Cai Mep, Vietnam), Qingdao Qianwan United Advance Container Terminal (China), Vietnam International Container Terminal (Ho Chi Minh City, Vietnam), Laem Chabang International Terminal (Thailand), και Umm Qasr Terminal (Iraq).

Αυτοί είναι οι συνέταιροι του Ιβάν Σαββίδη στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης και όπως γίνεται αντιληπτό, το πρώτο που θα κάνουν, μόλις τελειώσουν τα έργα στο Λιμάνι, σε δυο χρόνια δηλαδή, είναι να φέρουν στη Θεσσαλονίκη τους Κινέζους, οι οποίοι ενδιαφέρονται πάρα πολύ για το “δρόμο του μεταξιού” και βλέπουν ότι η απόσταση με την Ευρώπη είναι πολύ πιο κοντά από τη Θεσσαλονίκη, από ότι η απόσταση Πειραιάς-σύνορα Βουλγαρίας, για τη διέλευση προς την Ευρώπη.

Εάν τα Κινεζικά πλοία έρχονται στη Θεσσαλονίκη, θα αποφύγουν τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, θα γλιτώσουν μεταφορικά, καύσιμα και επιπλέον προσωπικό, Αυτό είναι το Colpo Grosso της Κοινοπραξίας Γερμανών-Γάλλων και Ιβάν Σαββίδη για το Λιμάνι Θεσσαλονίκης, το οποίο σε 3 χρόνια από τώρα, θα έχει γίνει ένα από τα κορυφαία εμπορικά λιμάνια της Ευρώπης.

-piperata.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.