Οι Ολλανδοί κατέθεσαν προσφορά για τις τέσσερις κορβέτες και ο Τ. Μυστακίδης ανοίχθηκε στη θάλασσα

*** Η Damen είναι ένα μεγάλο ναυπηγείο της Ολλανδίας. Από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης και γνωστό στους κύκλους των ανά των κόσμο …«Πενταγώνων». Μεταξύ των οποίων και το ελληνικό. Και πώς θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά άλλωστε, από τη στιγμή που στην χώρα μας εξελίσσεται αυτόν τον καιρό ένα από τα μεγαλύτερα εξοπλιστικά προγράμματα, επικεντρωμένο στον στόλο.

^^^ Οι Ολλανδοί είχαν καταθέσει μια ιδιαιτέρως ανταγωνιστική προσφορά για τις φρεγάτες που ήθελε να αγοράσει η Ελλάδα. Ωστόσο, η συγκεκριμένη παραγγελία, ως γνωστόν, κατέληξε στους Γάλλους της Naval και στις Belh@rra. Ωστόσο, αυτό δεν φαίνεται να έκαμψε το ηθικό των Ολλανδών, οι οποίοι επανήλθαν δριμύτεροι, καταθέτοντας τώρα, όπως μαθαίνουμε, προσφορά και για τις τέσσερις κορβέτες που θέλει να αγοράσει το ελληνικό Πεντάγωνο.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

### Στη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών, όπου βρίσκεται η προσφορά, θεωρείται – κι αυτή – ανταγωνιστική γεγονός που τους επιτρέπει να τρέφουν ελπίδες ότι αυτή την παραγγελία μπορεί και να την κερδίσουν. Γι’ αυτό και μην πέσετε από τα σύννεφα αν μάθετε ότι η πρόσφατη επίσκεψη του Ολλανδού πρωθυπουργού Ρούτε στη χώρα μας έγινε (και) γι’ αυτόν τον λόγο. Για να την πουσάρει. Συνηθίζεται.

ΥΓ: Μόνο που η Ελλάδα φέρεται να έχει υποσχεθεί ότι και η παραγγελία με τις κορβέτες θα καταλήξει τελικά στους Γάλλους. Βέβαια, χαρτιά δεν έχουν υπογραφεί (αυτό είναι σίγουρο) κι αν έχει δοθεί κάποια υπόσχεση στο Παρίσι, αυτή είναι, όπως λέμε, «στο κουβεντιαστό». Κατά συνέπεια, η Αθήνα μπορεί να συζητά και με άλλους ενδιαφερόμενους, χωρίς εννοείται να αναλαμβάνει δεσμεύσεις, αφού θα τρέξει κανονικά η προβλεπόμενη σ’ αυτές τις περιπτώσεις διαδικασία.

ΥΓ 1: Στην περίπτωση με τις κορβέτες καλή σφήνα, ωστόσο, έχουν κάνει και οι Ιταλοί. Πολιορκητικός κριός τους θα είναι το ναυπηγείο της Fincantieri, επίσης ένα από τα μεγαλύτερα και πιο γνωστά του κόσμου. Τι έκανε; Από κοινού με την ελληνοαμερικανική ΟΝΕΧ (Ναυπηγεία Σύρου) και την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα κατέθεσαν σοβαρό ενδιαφέρον για την εξαγορά των ναυπηγείων της Ελευσίνας. Και ουσιαστικά «έκλεισαν το μάτι» στην ελληνική κυβέρνηση: Αν μας δώσετε τις κορβέτες, θα σώσετε και την Ελευσίνα. Και οι κορβέτες τους; Από τις πιο ανταγωνιστικές.

ΥΓ 2: Κάπως έτσι, η Αθήνα θα δυσκολευθεί πολύ να πάρει την τελική απόφαση. Γιατί συν τοις άλλοις είναι και τα γεωπολιτικά κριτήρια στη μέση. Μπορεί, αν δώσει τις κορβέτες στους Ιταλούς, να τους αποσπάσει από την αγκαλιά της Τουρκίας όπου βρίσκονται για εξοπλιστικούς – και πάλι – λόγους. Κι έτσι, «να στρώσει» άλλη μια συμμαχία στη Μεσόγειο. Αλλά, από την άλλη, αν οι Γάλλοι «το έχουν δέσει κόμπο» ότι θα πάρουν κι αυτή την παραγγελία; Δύσκολες αποφάσεις, που απαιτούν λεπτούς χειρισμούς…

*** Τον Τέλη Μυστακίδη, ασφαλώς, τον έχετε ακουστά. Ο ομογενής επιχειρηματίας, αφεντικό, μέχρι πρότινος, μεγάλης φαρμακευτικής, εδώ και κάμποσο καιρό μεταξύ άλλων δραστηριοποιείται ενεργά και στο κομμάτι του real estate. Μάλιστα, πρόσφατα έκανε και κάποιες σημαντικές τοποθετήσεις στη Θεσσαλονίκη, αγοράζοντας ένα – δυο εμβληματικά ακίνητα της πόλης.

^^^ Ο εν λόγω λοιπόν διαθέτει τόση ρευστότητα που φτάνει για να «πνίξει» την Ελλάδα. Άλλωστε είναι από τους ελάχιστους ελληνικής καταγωγής, που φιγουράρει στις λίστες των πολύ πλουσίων του Forbes. Κι όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, το βασικό του πρόβλημα είναι πού να την διαθέσει. Γιατί μη νομίζετε, η διασπορά των διαθέσιμων είναι μια από τις δυσκολότερες δουλειές. Αλλά αυτά – είπαμε – είναι προβλήματα πλουσίων, όχι δικά μας.

### Τι έκανε λοιπόν, προχθές; Αποφάσισε να ανοιχθεί και στη θάλασσα. Κι έτσι, έγινε μέτοχος μια μεγάλης εφοπλιστικής και συγκεκριμένα της Union Maritime. Όπως ανακοινώθηκε, το όνομα του συγκαταλέγεται μεταξύ των νέων μετόχων της εταιρείας. Και συνεχίζει…

-powergame.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.