Οι καραβιές νόθευσης καυσίμων της Greek Mafia μέσω του λιμανιού της Πάτρας – Η κατάσχεση 15 βυτιοφόρων

Οι καραβιές νόθευσης καυσίμων της Greek Mafia μέσω του λιμανιού της Πάτρας – Η κατάσχεση 15 βυτιοφόρων..

Αμεση σύνδεση της περιβόητης Greek Mafia (ελληνική μαφία) με τη μεγαλύτερη στα χρονικά κατάσχεση διαλυτών στο λιμάνι της Πάτρας τον περασμένο Απρίλιο με σκοπό την νόθευση καυσίμων, αποκαλύπτει η δημοσιογραφική έρευνα.

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Το φορτίο με 500.000 λίτρα διαλύτη εντοπίστηκε τον Απρίλιο στο λιμάνι της Πάτρας, σε συνεργασία των ελληνικών υπηρεσιών με την ευρωπαϊκή υπηρεσία Europol. Η κατάσχεση της χημικής ουσίας όπως και των συνολικά 15 βυτιοφόρων, που τη μετέφεραν, ολοκληρώθηκε το φθινόπωρο, με τον φάκελο της υπόθεσης που αποκάλυψε η «Καθημερινή» να βρίσκεται πλέον στα χέρια των ανακριτικών αρχών.

Η υπόθεση με το φορτίο μαμούθ των διαλυτών, ξεκινά από τις αρχές του 2020, όταν οι τελωνειακές αρχές της χώρας κατάσχεσαν στον μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα ένα βυτιοφόρο που είχε ξεκινήσει το δρομολόγιό του από διυλιστήριο στη Φιλιππούπολη της Βουλγαρίας με τελικό προορισμό την Αττική.

Παραλήπτης του φορτίου εμφανιζόταν εταιρεία – σφραγίδα στα Aνω Λιόσια. Το χημικό προϊόν με κωδική ονομασία «Μεθ-αιθανόλη» γνωστό μέχρι τότε στους υπαλλήλους του Γενικού Χημείου μόνο από τη διεθνή βιβλιογραφία, διέθετε 97 οκτάνια, όσα δηλαδή και η ενισχυμένη βενζίνη, με αποτέλεσμα όταν αναμειγνύεται με καύσιμο η νοθεία να είναι δύσκολα ανιχνεύσιμη. Επιπλέον, η τιμή αγοράς του στο διυλιστήριο της Βουλγαρίας ήταν 10 λεπτά το λίτρο και πωλούνταν ως βενζίνη στα πρατήρια αντί 1,8 ευρώ το λίτρο, εξασφαλίζοντας τεράστια κέρδη στους λαθρεμπόρους.

Οι λαθρέμποροι, δεν πτοήθηκαν από το μπλόκο στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και αναζήτησαν εναλλακτικά δρομολόγια για την εισαγωγή της νοθευτικής ουσίας στη χώρα. Ετσι, τον Απρίλιο του 2023, οι πολωνικές αρχές ενημέρωσαν μέσω της ευρωπαϊκής αστυνομικής υπηρεσίας Europol τις αντίστοιχες ελληνικές ότι ένα βυτιοφόρο έμφορτο με χημικό διαλύτη είχε φύγει από την Πολωνία με τελικό προορισμό εταιρεία με έδρα την Ελλάδα. Το βυτίο επρόκειτο να φορτωθεί σε πλοίο που εκτελούσε το δρομολόγιο από Τεργέστη προς Πάτρα και στη συνέχεια να συνεχίσει οδικώς μέχρι το Σχηματάρι, όπου είχε την έδρα της η παραλήπτρια εταιρεία.

Στο πλοίο δεν υπήρχε ένα αλλά συνολικά 15 βυτιοφόρα, που είχαν ξεκινήσει από την Πολωνία με προορισμό το Σχηματάρι, μεταφέροντας συνολικά 500.000 λίτρα χημικού διαλύτη. Μάλιστα, σε αναδρομική έρευνα που έγινε, διαπιστώθηκε πως σε βάθος ενός έτους εντοπίστηκαν πάνω από 50 «καραβιές» με βυτία έμφορτα με διαλύτες νοθείας καυσίμου που είχαν φτάσει στην Ελλάδα μέσω του λιμανιού της Πάτρας.

-πηγή : pelop.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.