Με επενδύσεις 2,5 δισ. στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, αλλάζει όλο το τοπίο

Στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, από τον Πειραιά έως τη Βουλιαγμένη, σε περίπου 20 χιλ. έχουν εκκινήσει σημαντικά έργα όπως είναι ενδεικτικά η επέκταση του προβλήτα της κρουαζιέρας στο λιμάνι, η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, η Μαρίνα Αλίμου, το Ελληνικό, τα Αστέρια Γλυφάδας, η Μαρίνα Βουλιαγμένης.

Μαζί με το καζίνο στο Ελληνικό έχουν προϋπολογισμό περί τα 2 με 2,5 δις. ή με άλλα λόγια 100 εκατ. το χιλιόμετρο, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά χθες, σε συζήτηση στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο Μανόλης Σιγάλας αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hill International (εταιρεία διαχείρισης έργων υποδομής).

…διά χειρός Hλία Τσίπα

Η δυνατότητα που έχει σήμερα η Ελλάδα να υλοποιήσει σημαντικά έργα αναπλάσεων και υποδομών, ιδιωτικά αλλά και με τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης χαρακτηρίζεται «ιστορική ευκαιρία» και «πρόκληση» για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της χώρας.

Στην ίδια συζήτηση ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Dimand   τόνισε πως αποτελεί μοναδική ιστορική ευκαιρία για την Ελλάδα να προχωρήσει σε δραστικές αλλαγές και να εκμεταλλευτεί τα κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης, έτσι ώστε να εμπλουτίσει το τουριστικό της προϊόν. Όπως ανέφερε, η Ελλάδα δεν μπορεί αντέξει, λόγω υποδομών, να υποδεχτεί 35 – 40 εκατ. τουρίστες. Πρέπει να εστιάσει στον ποιοτικό τουρισμό και να αναπτύξει τον θεματικό (θρησκευτικό, αθλητικό, υγείας κλπ), προσελκύοντας τουρίστες με αναβαθμισμένες ανάγκες.

Πρόσθεσε ότι πολλές περιοχές της Αττικής αλλάζουν, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον Πειραιά και στο σημαντικό έργο της ανάπλασης του πύργου στο Λιμάνι (επένδυση ύψους 50 εκατ. ευρώ των Dimand και Prodea ΑΕΕΑΠ) το οποίο θα ολοκληρωθεί το 1ο εξάμηνο του 2023. Όπως τόνισε «το αστικό παραλιακό μέτωπο θα δημιουργήσει κάτι μοναδικό στην Ελλάδα αλλά και σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Το τι θα γίνει τελικά εξαρτάται από μας τους ίδιους τους Έλληνες. Για πρώτη φορά η Ευρώπη δίνει δωρεάν χρήματα και χαμηλότοκα δάνεια. Με τις αστικές αναπλάσεις χρειάζεται να αναβαθμίσουμε την ποιότητα του τουρισμού και να στοχεύσουμε μεθοδικά σε κομμάτια που έχουμε αφήσει ανεκμετάλλευτα».

Ο κ. Ανδριόπουλος θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικές επίσης τις αναπλάσεις του ΟΑΚΑ και του πρώην βασιλικού κτήματος των 42 χιλ. στρεμμάτων στο Τατόι για το οποίο είπε ότι θα αποτελέσει τοπόσημο για την πόλη.

Ο Γιώργος Βήλος Γενικός Διευθυντής Εμπορικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Fraport Greece επεσήμανε την συμβολή των αεροδρομίων στην αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. «Αποτελούν βασικό σημείο αξιολόγησης του επισκέπτη και συμβάλλουν στην ταξιδιωτική εμπειρία. Τα αεροδρόμια είναι η ραχοκοκαλιά των τουριστικών υποδομών» είπε και συμπλήρωσε πως χρειάζονται περαιτέρω επενδύσεις σε υποδομές υγείας αλλά και στους οδικούς άξονες, στα  δίκτυα ηλεκτρισμού κ.λ.π.

Ο Αθανάσιος Καραγιάννης, Chief Investment Officer της Prodea Investments ΑΕΕΑΠ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο ζήτημα της εκπαίδευσης των ανθρώπων που ασχολούνται με τον τουρισμό. Ανέφερε πως στην Ελλάδα ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι κυρίως «οικογενειοκρατούμενος» και δεν υπάρχει η σωστή εκπαίδευση, γεγονός που πολλές φορές αποτελεί «αγκάθι» στην προσέλκυση επενδύσεων. Σημαντικό πρόβλημα χαρακτήρισε επίσης το αδειοδοτικό, γιατί πολλές φορές δεν προχωρά μια συναλλαγή λόγω γραφειοκρατίας, «τα ξενοδοχεία, πολλές φορές είναι μη μεταβιβάσιμα» σημείωσε.

Επίσης, κατά την ίδια συζήτηση, ο διευθύνων σύμβουλος της Grivalia Hospitality, Γιώργος Χρυσικός, είπε για πρώτη φορά επίσημα ότι ο όμιλος της Kerzner, μέσω της One & Only,  αναλαμβάνει τη διαχείριση στα Αστέρια Γλυφάδας.

Σύμφωνα με τον ίδιο το υπερπολυτελές τουριστικό συγκρότημα, το οποίο θα αναβαθμίσει συνολικά το τουριστικό προϊόν της χώρας, θα ξεκινήσει να λειτουργεί από το επόμενο καλοκαίρι. Πρόσθεσε ότι η εκτίμησή του είναι ότι τα επόμενα χρόνια με τις επενδύσεις που λαμβάνουν χώρα στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, οι τουρίστες στην Αθήνα θα διπλασιαστούν ή ακόμα και θα τριπλασιαστούν.

Στο πλαίσιο αυτό έχει αναβαθμιστεί και ο προϋπολογισμός των Αστεριών που θα φθάσει συνολικά τα 110 εκατ. ευρώ, ποσό που αφορά την κατασκευή, αλλά και τον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιηθεί.

-mononews.gr

Τα Tsipas Blog παρασκήνια είναι δια χειρός Ηλία Τσίπα... είναι πάντα ενυπόγραφα!
Όσα άρθρα δε φέρουν το σκίτσο με την υπογραφή μου, αναρτώνται από την δημοσιογραφική ομάδα του blog ή υπογράφονται από τον συντάκτη τους.